Dětský tábor s Arnikou

jídelníček

žlutý oddíl

sobota 27.7.2002

Sraz všech účastníků tábora v Karolíně byl v 13,00 hod. u zdravotního střediska na ulici Žižkova v Krnově. Skoro půl hodiny jsme museli čekat na některé opozdilce, ale pak už jsme se plně naložení vydali na 160 km trasu k táboru v Karolíně.

Do malilinkaté vesničky Karolín jsme přijeli kolem 18,00 hod. Po příjezdu jsme se ubytovali, povečeřeli a řekli si, co nás vlastně na táboře čeká.

neděle 28.7.2002

služba: modrý oddíl, vedoucí dne: Gita a Jirka

Někteří nedočkavci byli vzbuzení už před 6,00 hod. ranní a dělali takový šílený kravál, že vzbudili všechny zbývající účastníky tábora. Asi se už těšili na první hry a zážitky z tábora …

Dopoledne jsme si prověřili ve SPORTOVNÍ STEZCE fyzickou zdatnost malých trpaslíků.

Odpoledne jsme si zahráli hru O POHÁR TETY KATEŘINY, alias PŘÍSLOVÍ. Všem se to líbilo, ale poslední přísloví jaksi nikdo nemohl najít a tak do vypršení daného časového limitu všech 23 přísloví nenašel ani jeden oddíl.

V průběhu celého dne jsme se průběžně koupali v bezvadně teplé vodě v rybníku Klimšák, který byl hned vedle našeho tábora.

Při večerním nástupu jsme slavnostně vztyčili státní vlajku ČR a Duhy, které pak vlály celou dobu tábora. Po nástupu následoval slavnostní táborák, při kterém jsme zahájili velkou celotáborovou hru.

pondělí 29.7.2002

služba: žlutý oddíl, vedoucí dne: Míša a  Honza

Po ranním nástupu jsme se vydali opět do lesa, tentokrát na hru LESOKLUBKA. Čtverce v lese se dařily, ovšem červení trochu nepochopili pravidla a tak jsme se rozhodli, že hru nebudeme vyhodnocovat a zahrajeme si jí ještě jednou.

Po obědě a poledním klidu jsme se vyřádili v rybníku. Po svačince jsme vyrazily na první hru zařazenou do celotáborové hry - jmenovala se TROJCESTY.

Večerku jsme posunuli už na 21,00 hod. protože další den nás čekal velký celodenní výlet.

úterý 30.7.2002

služba: zelený oddíl, vedoucí dne: „Dr. Kmínová“ Lenka a Jarda

Tento den jsme začali už o hodinu dříve než jiné dny, tedy už v 6,30 - čekal nás totiž velký celodenní výlet, samozřejmě po svých.

Hned následovala snídaně a po oddílech odchod na nádraží do Rájce-Jestřebí. Odtud jeli všichni společně do Blanska. V Blansku se ale naše cesty rozdělily na dvě části.

První část (červení a modří) se vydala na výšlap na Čertův hrádek - Nový hrad - Máchův památník - jeskyni Jáchymka a dále přes Františčinu huť do Adamova. Tato trasa byla dlouhá 17 km a někteří se délky asi natolik lekli, že si trasu zkrátili a šli o něco kratší úsek. Celý úsek prošlo jen 6 dětí s Jirkou. Škoda, ti ostatní totiž přišli o to hlavní - jeskyni Jáchymka a prohlídku staré Františčiny huti.

Druhá část (zelení a modří) ještě pokračovali autobusem až na Skalní mlýn. Odtud se vydali přes Punkevní jeskyně a Macochu k jeskyni Balcarka. Tuto jeskyni jsme si také s průvodkyní prohlédli - a stálo to určitě za návštěvu.

středa 31.7.2002

služba: červený oddíl, vedoucí dne: Martina a Pavlíček

Dopoledne nás čekaly oddílové soutěže ve hře HU-TU-TU a hře JAM-PEN-PONG.

Po obědě zase zábavné hry u vody a ve vodě. Z těchto her jsme ve vodním světě bohužel zvládli jen jednu - PŘERUČKOVÁNÍ PO LANĚ přes celý rybník (cca 40 m). Pak nám začalo pršet a tak jsme se museli schovat. Časy jednotlivých oddílů se lišily v sekundách a tak jsme se domluvili, že v přeručkování přes rybník vyhráli skutečně úplně všichni.

Večer nás čekala další z celotáborových her - tentokrát noční STEZKA ODVAHY, při které hodní trpaslíci vyčarovali tajemný svítivý nápis s úkolem, který kupodivu všichni splnili.

čtvrtek 1.8.2002

služba: modrý oddíl, vedoucí dne: Gita a Jirka

Dopoledne čekala na malé trpaslíky další celotáborová hra - ČAROVNÉ OBRÁZKY. Při ní se pěkně vyřádili, protože při objevení a nasbírání celé série čarovných obrázků dostali čarovnou moc - mohli určit vedoucím, co musí udělat. Vedoucí tak zpívali, běhali, dělali dřepy i kliky - což se samozřejmě trpaslíkům velice zamlouvalo.

Odpoledne, po tradičním koupání, jsme si odběhli MEMORIÁL PEPY BLESKA - soutěž 4-členných hlídek. Po memoriálu už byla nachystaná večeře. Po večerním nástupu pak následovala pěvecká soutěž o ZLATÉHO SLAVÍKA.

pátek 2.8.2002

služba: žlutý oddíl, vedoucí dne: Míša a  Honza

Tento pátek byl fakt dobrodružným dnem. Původně jsme měli všichni jet na další celodenní výlet do Boskovic. Jenže nakonec odjela jen jedna půlka (červení a modří). Ti totiž vyšli z tábora dříve a došli na nádraží včas, ještě před deštěm. Druhou půlku (zelené a žluté) však mohutný liják zastihl v půli cesty k nádraží. Přes pláštěnky sice nepršelo, ale z lesní cesty se stal dravý potok a tak byli všichni pořádně promočení (tedy odnesly to hlavně boty). Honem jsme se tak vrátili na základnu, kde jsme se sušili a hráli hry v klubovnách. Podotýkám, že pršelo opravdu masivně a proud vody na cestě byl tak silný, že jsme se báli, že snad asi ani nedojdeme zpět na základnu.

První půlka (červení a modří) se vydali podle plánu do Boskovic. Počasí se umoudřilo, takže i prohlídka města, zámku i hradu se povedla.

sobota 3.8.2002

služba: zelený oddíl, vedoucí dne: „Dr. Kmínová“ Lenka a Jarda

V sobotu jsme se znovu rozdělili na dvě půlky. Tentokrát zelení a žlutí se vydali na výlet do Boskovic, kam měli jet už včera. Červení a modří si zase udělali svůj „oddílový“ den.

V podvečer nás navštívili 3 strážníci Městské policie z Blanska a předvedli nám policejní vybavení, povykládali nám o jejich práci, půjčili nám své vybavení i nás povozili v policejních autech. Všem se to moc líbilo.

Večer jsme si u táboráku opekli párky - někteří jedinci jich snědli opravdu „požehnaně“.

neděle 4.8.2002

služba: červený oddíl, vedoucí dne: Martina a Pavlíček

Suprová hra byla i v pondělním dopoledni. To jsme si zahráli hru v lese zvanou KOSTKY. Kdo hru nezná, tak stačí říct, že zde vůbec nezáleží na rychlosti, ani obratnosti, ani vědomostech, ale čistě a jenom na náhodě jaké číslo padne v kostkách. Až padlo všech 6 čísel, teprve byl konec. Prostě jednoduchá, ale skvělá hra.

Odpoledne následovalo krátké koupání a další celotáborová hra. Tentokrát jsme lovili PTÁKA OHNIVÁKA.

pondělí 5.8.2002

služba: modrý oddíl, vedoucí dne: Gita a Jirka

Hned po ránu nás čekala další celotáborová hra - tentokrát bojová. Pojmenovali jsme jí PEVNOST ala UZEL. Hra vynikající, ale poněkud se nepovedla. Důvod byl jednoduchý, děti si jaksi zapomněly hrát a šidily a podváděli kde se dalo. Nutno dodat, že to byla snad jediná věc, kterou bychom mohli dětem vytknout. Po celou dobu tábora totiž byly všichni strašně moc šikovní, čestní a kamarádští. No asi zrovna byly hvězdy trochu rozhádané a mělo to vliv i na tuto hru.

Odpoledne jsme si pohráli s klubíčky v lese a dohráli jme hru LESOKLUBKA, kterou jsme si vyzkoušeli už v pondělí 29.7.2002.

Díky plánovanému celodennímu výletu následující den byla večerka posunuta na 21,00 hod.

úterý 6.8.2002

služba: žlutý oddíl, vedoucí dne: Míša a  Honza

Dnes byl další celodenní výlet. Tentokrát úplně stejný jako v úterý 30.7.2002. Rozdíl byl jediný. Ti co šli na Balcarku se tentokrát vydali na Nový hrad a Františčinu huť a naopak. Zde je potřeba zodpovědně podotknout, že tentokrát tu dlouhou, 17 km, ale velice pěknou trasu absolvovali skutečně všichni - a stálo to zato.

Pár nadšenců, kteří šli na Balcarku si trasu ještě prodloužili. Šli zase s Jirkou dále na zříceninu Holštejn a pak až do Sloupu.

V noci byla pro dobrovolné 5-ti členné družstva připravena noční hra VYKRADAČI HROBŮ. Dobrovolníci si po tmě fakt užili dobrodružství, napětí i zábavu.

středa 7.8.2002

služba: zelený oddíl, vedoucí dne: „Dr. Kmínová“ Lenka a Jarda

Hned po ranním nástupu na nás čekala další hra v rámci celotáborové hry. Jmenovala se ORCHIDEJE. Princip hry byl jednoduchý - poskládat barevné „orchideje“ k sobě.

Odpoledne začalo střídavě poprchávat a střídavě bylo pěkně. Takže jsme uvažovali, jestli se máme vydat do lesa. Řekli jsme si, že jdeme a tak jsme se vydali do krásného barevného světa strašidel. STRAŠIDLA ale nebyla zlá, každému, kdo jej přemohl, dala čarovnou indicii. Kdo měl nejvíce správných indicií, ten vyhrál.

čtvrtek 8.8.2002

služba: červený oddíl, vedoucí dne: Martina a Pavlíček

Dopoledne proběhla poslední z celotáborových her - KLÍČ OD VĚŽE. Velká běžecká soutěž byla opravdu napínavá. Klíč od věže totiž mohl získat jen oddíl, který nasbíral všech 6 indicií. Problém byl v tom, že oddíl byl rozdělen na dvě části. Každá část mohla najít jen 3 indicie, ovšem klíč od černé věže mohli získat až po dání do kupy všech 6 indicii. Na každém tedy hodně záleželo. Všichni se opravdu moc snažili a každý oddíl nakonec klíč od věže získal. Dokonce všichni v černé věži našli i princeznu a tak jí osvobodili.

Odpoledne jsme si zahrály hru JAZYKOLAMY, PET-BOARD a PET-MĚR. Srandovní soutěže se na konci tábora určitě všem moc a moc líbily.

Při večerním nástupu jsme slavnostně sundali státní i duhovou vlajku. Večer jsme si zazpívali písničky u táboráku.

pátek 9.8.2002

Tento den byl už našim posledním táborovým dnem našeho tábora. Takže jsme si balili a uklízeli. Po 13,00 hod. jsme se vydali z Karolína směr Krnov.

Slzičky při loučení potvrdili, že náš tábor byl opravdu úžasný a skvělý. Moc děkuji všem dětem, vedoucím i kuchařkám, za báječných 14 prázdninových dní, na které budu ještě hodně dlouho vzpomínat. Kdo s námi nejel, může opravdu jen litovat. Měli jsme se moc a moc fajn.

Své postřehy z tábora zapsal: Kozlík - David Gajdošík

Je dobré vědět, kde děti tráví svůj volný čas.