Podzim v Beskydech

5.11. až 7.11.2004, Ostravice, chata Tatranka

Vše se začalo v jedné zemi na různých místech a v různem čase. A v jakých místech? Bylo to v Praze a v Ostravě. Z Prahy k nám dorazila delegace a to za jedním prostým účelem, rozšířit své zeměpisné a vlastivědné obzory, utužit svá těla a spatřit krásu našich Moravskoslezských Beskyd.

V Ostravě to mělo kapánek jiný charakter. Řekl bych, charakter organizační. Ostrava zařídila chatu a jídelníček s jídlem.

Nuže jsme se tedy sjeli v Ostravici a to v pátek večer kolem 19:00 hod. Jak jste si mohli všimnout, v listopadu je touhle dobou již tma, tak nás čekalo dobrodružství v podobě 4,5 km dlouhého nočního výstupu na chatu „Tatranka“. Cesta proběhla hladce, jen jsme při cestě na chatu přišli o dvě baterky, i přes naše varování J, že jo Míro. Chlapcům se chata líbila a vůbec vše co k ní patřilo, včetně donášky vody z nedaleké studánky. Po náročném dni a vylíčení cesty, která byla dlouhá jsme se relativně brzy uložili ku spánku.

Ráno nás probudil v 7:00 budík, jenž jsem si zapomněl vypnout, ale nikomu ani muk, všem jsem tvrdil, že jsem to měl v plánu J. Vstávali jsme do slunečného a krásného rána s výhledem na protilehlý vrchol „Smrk“. Výhled hochy přímo uchvátil! Toni prohlásil: „U nás na chatě máme taky kopce a veliké a vysoké, ale myslím, že tyto mají asi větší objem …“.  Sám jsem byl mile překvapen slušným počasím očekávaje dle předpovědi déšť či sníh. A tak mohl proběhnout předem plánovaný výstup na nejvyšší vrchol Beskyd - Lysou Horu. Výstup se značným převýšením proběhl hladce, však tam taky byli samí mladí a pružní! Na vrcholku na nás čekaly – 2 °C a krásně namrzlo. Zahřáli jsme se v „Šantánu“ - místní klubovně KČT a to čajem a polévkou. Nutno dodat, že místní polévka pálí nejen při 100 °C, ale také když jí necháte zcela zchladnout, tak jsme tedy vypálili červa a dali se na sestup (česnek je česnek). Vršek byl zahalen v mlze, ale při sestupu se nám vrchol odhaloval. Zpět jsme se vydali přes Ivančenu, posvátné to místo skautů. Taky jsme nemohli minout „Ondrášovy diery“, do kterých kluci jak jinak než vlezli J.

Na chatu jsme se vrátili kolem 13:00 hod. a po krátkém gulášovém opojení jsme se vydali na skálu a jali se použít veškeré ty lezecké krámy, které jsem nahoru tahal! Kluci byli z lezení nadšení, já si to dole odjistil a odmrzl a byli jsme všichni spokojení! Toni byl výjimečně šikovný a spatřuji v něm budoucnost českého himalájského horolezectví J. Na skále jsme se vyřádili všichni a lezlo se opravdu až do setmění.

Až za tmy jsem připravil pozdní oběd, jenž všem chutnal a prý mne kluci doporučí, až budou shánět kuchaře do jejich školní jídelny J.

Po „obědovečeři“ jsme se vydali na noční výšlap na Lysou Horu, původně jsme se měli kochat výhledy do osvětlených městeček a vesniček Moravskoslezského kraje, nicméně se přihnal sněžný mrak a bylo vystaráno.

Vrátili jsme se zmrzlí a „hotovson“, takže se po návratu ulehlo a kolem 22:00 hod. jsme spali. Samozřejmě, že jsme ještě stihli sníst překvapení v podobě pudinku s ananasem.

Ráno jsme se probudili do zasněžené krajiny. Bylo to nádherné probuzení. Zima začala a my byli při tom! Jen byli kluci kapánek zklamáni informací ohledně nekonání dopoledního lezení. Po výtečné snídani se už jen uklidila chata, kluci chatu suprově uklidili a vydali se na dlouhou cestu zpátky do Prahy.

A jak tam vlastně bylo? Nádherně, pohodově, aktivně, nemělo to chybu! Mrkněte ještě do souhrnných fotogalerií:

výplaz na Lysou Horu >>>

skálolezení >>>

Pojeďte příště s námi! Váš UZLÍK

akce byla podpořená dotací

Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky

při realizaci spolupracovala Duha ARNIKA Krnov

se Základní školou Jitřní 185, Praha 4 - Hodkovičky

Duha ARNIKA Krnov. Sny se mění v realitu.