14.11.
až 17.11.2003, Praha
Na Prahu, Arniko, na Prahu! Na to naše stověžaté hlavní město, na tu naší tolik očekávanou a vytouženou akci, pod vedením hlavního mozku této akce, Kozlíka! Pokud má paměť dobře zapracuje, nevzpomínám si na jakoukoli podobnou akci za celou dobu trvání naší Arniky. V čem byla tak výjimečná, jiná a netradiční? Téměř 800 km jízdy vlakem, téměř 200 km jízdy metrem, lanovkou a MHD, po celou dobu akce jsme byli neustále ve „středu Evropy“, za jeden jediný víkend jsme navštívili tolik institucí, kolik mnohý z vás nenavštíví, třeba ani během pěti let! Zdá se vám to stále ještě málo? Málo k tomu, aby jsem měl pádný důvod k označení této akce jako „výjimečná“ či „exklusivní“? Vše se počalo odvíjet tradičně na nádražní stanici Krnov-Cvilín, a to pod vedením našeho Pavlíčka, pod jeho vedením se neztratíte! V Miloticích přistoupilo šest radostí z DD a pokračovalo se dále směr Olomouc, tam se všech 25 dětí s Pavlíkem nalodilo do rychlíku který nás bez zpoždění dopravil do cílové stanice, Prahy. Cesta proběhla, no jak by jsem to jen řekl, všichni cestující přežili, někteří jen tak tak.
V Praze se vedení ujal Kozlík a vše se odvíjelo dle předem stanoveného programového scénáře. Tzn. lítačka, do školy hodit batohy a rychle do ČNB. Doběhli jsme tam na čas, expozice společně s filmy byla velmi zdařilá a musím jen doporučit! Opravdu, poučné, zajímavé a za minimální náklady. Děti byly zaujaty obsahovou náplní, takže super. Cestou nazpět jsme se koukli na orloj a prodrali jsme se Italy, Maďary, Japonci a Angličany a koňskými spřeženími k tramvaji a odjeli domů, do školy. Zajímavostí pátečního večera se stal Radek, který si dal 1500 metrů na tartanu, bez osvětlení, ale nikdo mu už neřekl, že to je i s překážkami. Bylo to hladké přistání na drsném povrchu, trocha krve a brada jako nová. Po této akční scénce jsme si prošli okolí školy, to aby se nám lépe spinkalo.
Neděle nás přivítala pomazánkou z mrtvých ryb, jak konstatoval Péťa B.. Po této skvělé snídani jsme si zopakovali cestu k policejnímu muzeu a tak si prohlídli úžasnou expozici od historie až k současnosti, týkající se policie a jejích složek. Byl jsem nadšený, a pokud by jste si chtěli rozšířit své obzory v oblastech kriminologie, či dopravní policie, nebo se přiučit, jak se vloupat do trezoru, vřele doporučuji. Po zápisu do kroniky v muzeu, jsme se přemístili do paláce Flora, šílené stavby, která v sobě skrývala šílené davy lidí a velké množství obchodů, MC donaldů, a také kino Oskar IMAX. Které bylo naším cílem, těšili jsme se na 3D kino, ale nehrálo se v 3D, takže jsme šli na Matrix, který byl 2D a to na plátně 20 x 25 metrů v digitální kvalitě atd. Někteří usnuli, Míša, někteří byli nadšení, rozhodně zajímavá zkušenost, patřící k této velkolepé Praze. Následoval rozchod, a většina se octla u Mc donalda, a všichni toužili po happy meal! Po hračce! Po tom všem mega, jsme se jeli uklidnit na Petřín a to lanovkou. Z Petřína jsme si prošli klasiku, na hrad a z hradu jsme to vzali na Karlův most a přes Václavák na tramvaj a domů! Perlička z hradu, hradní stráž, asi jediná věc která mládež zajímala z celého historického komplexu. Ronkovi nakecali že je to figurína a ten si tam do vojáčka pěkně šťoural a dloubal do něho, všichni okolo se mohli smíchy přetrhnout, pod hradem většina neodolala EURO párku v rohlíku, kupodivu! Přijeli jsme hodně po osmé hodině a já uvařil večeři a šli jsme chrnět. Musím podotknout, že jsem měl docela dost unavené tělo, ono to celodenní camrání po tom městě človíčka dokáže pěkně unavit, ale děti asi nikdy a nic!!
Pondělí bylo vyhrazeno úklidu učebny a návratu domů, do Slezska, na sever! Třídu jsme uklidili, vlak jsme stihli, a při zpáteční cestě jsme opět všichni přežili, dokonce také naši spolucestující. Jen v posledním spoji, Olomouc-Krnov, bylo docela dost vzrůšo, a to když se rozbilo okýnko. Ale ne naší vinou, nutno podotknouti. A zazvonil zvonec a jak už to v pohádkách bývá, byl příběhu konec, a tak se stalo i v tomto našem výjimečném dobrodružném a velmi zajímavém příběhu, který měl název: Když do Prahy, tak s Arnikou.
Je dobré vědět, kde děti tráví svůj volný čas.
|
||