Jarní prázdniny s Arnikou

20.- 25.2.2000, Naloučany

Co jsme v Naloučanech dělali jistě zjistíš ze zápisů dětí. Následující text je do písmene přepsaný zápis z deníku akce – včetně všech nedostatků a chyb.

neděle 20.2.2000 – zapsali: Štefan Suchý (Mokroň) a Marika Suchá

Cesta na chatu

Má příprava na vlak začala v 8 hodin večer. Příprava na tábor mi trvala poměrně dlouho asi 1 hodinu. po dlouhé přípravě na tábor jsem usnul jako dudek. muj budíček netradičně 7 hodin. O půl 8 jsme vyjeli na vlakové nádraží. První co jsme se Zdenkem udělali, to bylo že jsme se dívali po Davidové plechovce. Nato přijela Pavlová plechovka. Pak jsme nastoupily na vlak a jeli jsme do Olomouce, tam jsme čekali hodinu na vlak. Po příjezdu vlaku, jsme se shromáždili a nastoupili jsme a jeli jsme směrem Brno. Po dlouhé cestě jsme přijeli na nádraži Náměšť nad Oslavou. Cesta na chatu trvala asi 1 hodinu. Když jsme přijeli na chatu tak jsme si ji prohlídli, očekávlal jsem něco lepšího, doufám žeto tady vydržím. Vesnička taky nic moc.

Po dlouhem dnu právě odpočívám a píšu ten to deník. Není to příjemné a jeto naposled.

pondělí 21.2.2000 – zapsaly: Denisa Salayová a Lidka Jaňourová

Můj první sen

Začal asi o té půl jedné byl to sen drobek dobrý vůbec sem se nechtěla probudit. Sen začal tím že sem šla se všemi vedoucími a kamarády ven a bavila jsem se s Pepinem a Pavlem. S Pepínem se dalo uplně super pokecat, ale s tím naším Pavlíkem to bylo horší. Najednou Pavel utíkal dopředu asi za Zdenkem. A Pepíno šel pořád semnou. No a já sem něco řekla Pepínovy a on mě začal honit a ze srandy mě bil a pak mě hodil do vody. Br ta voda byla studená. No pote sem se nebavila s Pepínem a to byl konec mého snu.

Denisa

Druhý den na chatě.

Ráno jsme vstali udělali jsme si hygienu a snídali jsme chléb s rybí pomazánkou kterou dělali: Ivánek, Papež a kozlík. No tentokrát je můžu pochválit protože to bylo fakt super. Potom po snídani jsme hráli hru tak zvanou Českou plácanou, ale podle Zdenka zmatená plácaná. Po plácané nám přišli zdělit vedoucí že bude hrát hru a to jen v budově. Hra byla fajn. Byla to hra, že sme měli hledat papírky po chatě. Na ní jsou čisla a každé číslo mělo své písmenko tak že jsme našli nějaké číslo a utíkali jsme psát písmenko a když někdo měl vyluštěné šel zjistit co dál.

Tajenka zněla: Posbírejte co nejvíc ocmanicích – na Loučanech – Náměšťi..

My děti jsme chodili od domu ke domu a dozvídali jsme se čim dál tím lepši zprávy. Potom o půl jedné odpoledne jsme šli všichni do jídelny a bylo vyhodnocení. Všichni měli dobré a ještě lepší zprávy. Já se Zdenkem jsme měli stejně bodů pak ale bylo hlasování a tak byl Zdenek prostě nejlepší. Pak jsme měli odpočinek malý jako např: papež, Marika, Tomáš dělali blbosti s Pavlošem Míca ta mu furt lozila na krk. Lída a Maruška seděli v jídelně a kreslili si pak sem došla já a také sem si s nima kteslila. Potom přišel za námi Pepíno a zvolil mě Zdenka a Ivana abychom šli vybrat jeho ztesku a na konci té ztesky jsme měli ukrejt poklad vyte co něco vám prozradím ten poklad byla utěrka. aještě něco Ale se stratila utěrka no asi někdo neměl na utěrku. Každý šel někam jinam.

Večeři dělali kuchaři: Davídek – Štefi – Ivi – Deina a taky Ala, ale tu sme pořád hnaly ven. Dělani večeře začalo tím já a Štefan jsme začali loupat brambory a Ivan začal svlékat kabanos z kůže, ale byla to hrůza než on oloupal neboli svlékl kousek toho točeného salámu byla to hrůza no, ale ten David by chtěl mít snad jídlo jako od ďábla. Je moc divný to myslím tím ten guláš. No David je, ale super vedoucí, ale Pepíno ten je 100x lepší.

no a přeji vám dobrou a ještě lepší noc

Pá a Zdar Denisa

úterý 22.2.2000 – zapsali: Tomáš Suchý (Suchoň) a Radek Kotlár (Papež)

Denní hry

Oryentace s buzolou, v prírodě byly tam deset děcek po dvojicích a odpovídaly na otázky třeba na 60° aby našli cestu. Po té hře jsme hrály českou plácanou po obědě jsme se oryentovály v lese a odpovídaly na otázky. Byly tam poznávací značky a byly odpovědi na a, b, c, musely jsme napsat jedno stěch písmenech. Musely jsme počkat až Ála připne otázky na stromy. A po večeři jsme hrály hru s krabičkou od boťáku.

Tomáš a Radek

středa 23.2.2000 – zapsali: Ivan Mižigar a Monika Micenková

Na bazeně

Stavali jsme 800 hodin, na snídani jsme měli bilou rodinku s rohlíkem. Posnídaní jsme šli na na nádraží pěšky. Jeli jsme zeleným vlakem který měl 4 vagony s jednou lokomotivou. Jak jsme přijeli do Třebíče šli jsme nabazen, ale (Ala a Pepino) nevěděli kde to je pomohli nám v informacích dalinam nakreslenou mapu, oni nám řekli žejetam zavřeno. tak jsme šli na židovský hřbitov, ale bilo zavřeno. tak jsme šli se zeptat na informace a oni nám řekli že máme se podívat do muzea. V muzee jsme se dívali na betlemi potom jsme se dívali na zbraně např: díky, meče a na brnění. a konečně jsme šli na bazen se koupat. David fotil nás jak jsme se koupali. Bylo už moc hodin tak jsme se šli převlékat. Všichni měli hlad tak david vitáhl chleba a máslo, všichni se řítili jak somalci na chleba s máslem prostě znáte somalce a už jsme šli na nádraží.

Ivan Mižigar. Micenková Monika

čtvrtek 24.2.2000 – zapsali: Zdeněk Hruška a Maruška Kmentová

Krmení vedoucích

Rano jsme vstali 9:30 ja a Štefan a Tomaš

Tomáš vzbudil mariku a chistali snidaní ja se štefanem jsme 10:20 šli připravit vedoucim a malim stesku s buzolou tak jsme šli směrem ke kravinu 1a od kravinu jsme šli na kopec 2 a s kopce jsme šli směrem ke Kravinu 3 a ale jinemu tam jsme šli podel plotu 4, 5 a potom jsme sešli dolu k potoku 7 atam jsme šli podel potoka 8 a až jsme došli ke kladě 9 a kterou jsme přešli 10 azimu a směrem k Hřišti 11a na Hřišti 12 a z Hřište jsme šli k cestě 13 a potom jsme šli po cestě směre m k chatě a zasdavali další azimuty. a potom šli vedouci za tim co šli ja a štefan jsme chistali oběd až přišli tak jsme to vihodnotili a první byl Pepino a lída druhy byl Pavel a Denisa a třeti se umistil nahodou už jsme nevěřili koslik a Marika a jak se to vyhodnotilo tak jsme všichní šli jak somalci na oběd po obědě jsme měli odpočinek asi hodinu a půl po odpočinku jsme hrali fodbal ja jsem hral z maruškou, Pavel hral z tomašem, Pepino hral z marikou, alá z štefanem, a Kozlik z malím Radkem až jsme dohrali Fodbal tak se to sas vyhodnotilo

1 místo Pepino a Marika
2 místo Alá a štefan
3 místo Pavel a tomas
4 místo Kozlik a Radek
5 místo ja a marika
6 místo Ivan a Lída

Po Fodbale jsme měli naplanu Plan celíh naloučan zakreslovat na papír ale nepovedlo se to protože bylo moc hodin tak denisa dělala na večeří Buchty s Kremem tak jsme snědli večeří a chtěli jsme dělat az Kvíz a misleli jsme že šli chistat noční hru ale zatím oní byli na pokoji a tam jí chistali mi jsme to nevěděli tak potom jsme zjistili ze tam jsou a asi po pul Hodině jsme se měli připravit na ten az Kvíz

pátek 25.2.2000 – zapsala: Denisa Salayová (místo Pavla)

Odjezdový den.

Budiček nám udělal Pavlík. Podle Stefana byl hrozný. Pavel šel vzbudit nejdřívve kluky a pak nás. Marika a denisa vůbec nechtěli vstát pak byla snídaně uklid hledání kliče a následovala vyhodnoceni. Pepino byl na prvnim a ten Pavlík Ř byl na druhy ale to se podívejte jaký je Pepíno a naš ďáblík.

prostě Pavel nejlepší ze všech.